Internetinių aukcionų kūrimas

Literatūroje nėra vieningos aukciono apibrėžimo, tačiau paanalizavę aukciono reikšmę istorine prasme bei apžvelgę įvairias aukcionų rūšis galime daryti išvadą, kad prekės kainos kėlimas nėra savaiminis aukciono tikslas. Aukciono esmė yra efektyviai panaudoti turimus resursus, kad jie sukurtų pačią didžiausią naudą (vertę), o tai gali būti pasiekta ne būtinai keliant kainą, bet ir ją leidžiant, rengiant pakartotiną aukcioną ir pan. Tai priklauso nuo to, kas yra potencialūs prekės pirkėjai ar pardavėjai, kokia prekė ar paslauga bus parduodama ar perkama.

Internetinis aukcionasInternetiniai aukcionai pasaulinėje rinkoje atsirado tik 1995 m., tai yra palyginus neseniai, nors jie atsirado dar prie mūsų erą. Lietuvoje veikia iki dešimties ištobulintų, stambių internetinių aukcionų, todėl ši verslo sritis yra pakankamai patraukli ir dar neperpildyta rinkoje.

Galimi sukurti aukcionų tipai:

Internetinis aukcionasINTERNETO AUKCIONO PAVYZDYS

Populiariausias – didėjančios kainos (angliškas) aukcionas.

Kad geriau įsivaizduotumėte, žemiau pateiksime sugeneruotą angliško aukciono modelį:

  1. Aukcione gali dalyvauti visi žmonės, kuriems nuo aukciono pradžios yra sukakę ne mažiau nei 18 metų ir turi mobilaus ryšio telefoną;
  2. Sistemoje automatiškai nustatyta 1 eur pradinė kaina, o aukciono pabaigos laikas, pavyzdžiui, 24 val.;
  3. Pavyzdžiui, vienas statymas (išsiųsta SMS, kurios įkainis yra žinomas dalyviams – 0,50 eur) pakelia prekės kaina 1 euru centu iki 2 eurų ir automatiškai atnaujina aukciono pabaigos laiką;
  4. Pasibaigus aukciono laikui, teisę įsigyti prekę už paskutinę aukciono kainą turi žmogus išsiuntęs paskutinį SMS;
  5. Apie laimėtą prekę ar paslaugą, nustatytomis informavimo priemonėmis, pranešama laimėtojui.

Angliški aukcionai gali būti dviejų rūšių:

  1. Nustatytos mažiausios kainos (angl. auction with rezerve) – šis būdas naudojamas apsaugoti pardavėją. Be pradinės kainos čia nustatoma ir mažiausia kaina už kurią pardavėjas įsipareigoja parduoti prekę. Jei aukciono dalyviai nepasiūlo didesnės nei nustatytoji mažiausia kaina, pardavėjas neįsipareigoja parduoti prekės.
  2. Be mažiausios kainos nustatymo – pardavėjas įsipareigoja parduoti prekę didžiausią kainą pasiūliusiam pirkėjui.

Šaltiniai:

Vikipedija.lt